Nostalgi engagerar

Aftonbladet Nostalgikryss blev en succé 2019 och följs upp av fem nya nummer under 2020. 

På ett möte mellan Bulls och Aftonbladet föddes idén om Aftonbladet Nostalgikryss, en krysstidning på 124 sidor. Varje nummer behandlar ett specifikt decennium.

Satsningen på Nostalgikryss är en naturlig utveckling på Bulls och Aftonbladets långa samarbete. Med Aftonbladet Nostalgikryss producerar Bulls nu tre krysstidningar åt Aftonbladet. Förutom Nostalgikryss som kommer ut 5 gånger per år, producerar Bulls även Kryss & Quiz 52 gånger per år och Kryss Extra 12-13 gånger per år. 

Förra året gav Aftonbladet ut fem nummer av Nostalgikryss. Ett nummer om 1950-, ett om 1960-, och så vidare fram till och med 1990-talet. Tidningen uppskattas mycket av korsordslösare i hela landet och är en bra affär för både Aftonbladet och Bulls.

Även i år kommer fem nummer av Aftonbladet Nostalgikryss. De får samma upplägg som förra året, med ett decennium per nummer.

– Vi har Aftonbladets fulla förtroende i alla våra samarbeten. De ger oss tämligen fria händer efter att vi bestämt temat till respektive nummer. Bulls gör allt från omslag till inlaga, säger Mikael Tegebjer, Chief Business Development Officer på Bulls.

Samarbetet mellan Aftonbladet och Bulls har pågått i över 10 år och utvecklas ständigt med flera spännande projekt. 

Kontakt

Jag hittar den perfekta lösningen just för dig!

Hedley Grönqvist

Försäljningsansvarig media, Redaktionellt

T +46 (0)8 555 206 42 | M +46 (0)70 583 31 25
E-post

Relaterat

Scroll to Top