Spel och korsord är ett allt vanligare sätt för publicister att öka och behålla antalet prenumeranter. Runt om i världen har publicister lärt sig att läsarna återvänder till de lite lättsammare förnöjsamheterna som spel, pyssel och korsord. Bra innehåll som underhåller människor är helt enkelt en viktig ingrediens för publicister.
I The New York Times har korsord varit en av grundpelarna sedan 40-talet och idag har deras korsordsapp mer än en halv miljon betalande prenumeranter, enligt Twipe Digital Publishing.
Mer än hälften av prenumeranterna är bara intresserade av spelen och korsorden. De prenumererar alltså varken på papperstidningen eller den digitala motsvarigheten. Det här ger New York Times tillgång till en lojal betalande publik, vilken de kan erbjuda alla möjliga typer av innehåll.
För oss på Bulls, som jobbat med korsord i mer än 50 år, är det oerhört tydligt hur mycket korsorden engagerar. Redaktionstelefonen går varm när läsare vill diskutera nycklar och lösningar.
Bulls lansering av PuzzlePlayz
Bulls blev först på den svenska marknaden att erbjuda en spel-och korsordsportal när PuzzlePlayz lanserades förra året. Portalen PuzzlePlayz har nu köpts in av flera kunder i Europa, med mycket goda resultat. Portalen skräddarsys så att varje kund får sin egen unika portal. Därmed kan de underhålla sina läsare med önskat innehåll. Resultatet blir att läsarna stannar kvar länge på deras webbsida.
I genomsnitt spenderar varje besökare 15 minuter i PuzzlePlayz. Tittar man på våra populära sifferpussel ligger genomsnittet på 25 minuter och på våra större korsord 30 minuter. Korsordslösare är lojala och många återkommer till sin favoritprodukt varje gång det publiceras en ny.
Korsord och digitala spel är ovärderligt
Inom nyhetsvärlden tänker de flesta att det är nyheterna och de granskande reportagen som drar läsare. Men enligt John Temple, redaktör och professor i journalistik, är det inte helt sant.
“Det är featureprodukterna läsarna ser fram emot och får många att återkomma, om och om igen”, skriver han i Nieman Lab.
Detta är något vi på Bulls också ser i vår statistik för PuzzlePlayz.
Genom att erbjuda dina läsare en unik portal med underhållning som spel, sudoku och korsord, lär du också känna dem bättre. Med PuzzlePlayz får du tillgång till vår kundportal, som visar dig vilka inslag som är mest populära. Här får du snabbt viktiga insikter om dina läsare, så du verkligen kan erbjuda det dem önskar.
Kontakt
Jag hittar den perfekta lösningen just för dig!