Bulls lanserar unik spelportal

Bulls lanserar ny spelportal och blir därmed först på den svenska marknaden att erbjuda den här typen av produkt. 

Med Bulls portal kan man publicera spel, korsord och serier, var för sig eller tillsammans. Det här är något helt nytt på den svenska marknaden men liknande lösningar är mycket populära hos The Sun i Storbritannien och New York Times i USA. För någon vecka sedan rapporterades att den senare har 600 000 abonnemang på sin korsordsportal.

Portalen är en samlingsplats för Bulls digitala spel, korsord och sudokun. Grafiskt kan den byggas efter kundens önskemål så att fonter, färger och loggor blir igenkännande för läsarna. Detta gör även portalen attraktiv för andra digitala publicister. Den hjälper medieföretag att locka nya prenumeranter, och får dem att stanna länge på sajten. Det är ett optimalt dragplåster som tar läsaren förbi betalväggar. 

Företaget väljer själva vilka av Bulls produkter de vill ha med i portalen – även innehållet i spel och korsord kan anpassas efter kundens önskemål. Inslagen uppdateras varje månad, vecka, dag eller timme. Allt beroende på vilket intervall kunden vill ha. 

Antalet features är obegränsat och företaget kan ha alltifrån korsord och serier, till digitala produkter som Memospelet och Dolda utsikter. På företagets hemsida kommer portalen att vara anpassad efter företagets egna önskemål. Bulls skräddarsyr portalens layout och innehåll. Självklart kan Bulls också komma med tips på hur portalen ska se ut.

Statistik visar att lösare använder Bulls digitala features under lång tid. Memo spelas exempelvis i genomsnitt 3 minuter och 25 sekunder, vilket betyder att man försöker om och om igen, förmodligen för att klättra på high score-listan.

Produkterna är väldigt effektiva när det kommer till att hålla kvar besökarna på sajten.

Det är inte bara medieföretag som kommer få användning för spelportalen, även företag utanför medievärlden kan använda den som en del i satsningar på gamification.

Testa spelportalen här.

Kontakt

Jag hittar den perfekta lösningen just för dig!

Mikael Tegebjer

Mikael Tegebjer

Chief Business Development Officer

M +47 (0)70 512 39 99
E-post

Relaterat

Scroll to Top